söndag 3 juli 2016

Vackert och gammalt dockskåp

I gårdagens inlägg, där jag visade bilder av Janette Räikkönens nådendalsdockor och en miniatyr på Björkhagens danslave, lovade jag också att visa bilder på ett gammalt dockskåp som jag såg i Sagalunds museum inne i byggnaden Falla gård (Här kan du se några bilder från Falla gård i min andra blogg, Gredoliskäras bo).

Här har jag nu det utlovade blogginlägget med dockskåpsbilderna.

Jag vet inte om det här dockskåpet fanns i Sagalunds museum tillfälligt under Sagalund lever-dagen eller om det är en del av den bestående utställningen. Jag känner inte heller till dockskåpets bakgrund. Jag hittade inte någon informationslapp och den volontär jag frågade råkade inte känna till dockskåpets historia desto mera.

Oberoende - detta är ett oerhört vackert och gammalt dockskåp med många fina detaljer! Fotografier kan aldrig göra rättvisa till hur det egentligen ser ut, det måste upplevas i verkligheten. Jag skulle ha kunnat studera och beundra detaljerna hur länge som helst...








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar