fredag 25 mars 2016

En påskhälsning från det blåa huset

I det blåa huset firas påsk. Prisilla hämtade i god tid före påskhelgen in en kruka med stora påskliljor som hon tänker att skall pryda altaret i det lilla kapellet i nedersta våningen i deras hus.


Det lilla kapellet har också fått en matta på golvet. Det placerades också i kapellet till påsk.


Till påsken blir det både lammkött, vitlökspotatis, memma, påskägg och pascha. Prisilla skaffade hem en låda med olika frukter. Frukterna, speciellt apelsinerna och vindruvorna har hon för avsikt att dekorera paschan med.


Lille Gabriel fortsätter sitt sorglösa liv i det blåa huset. Han har fått en egen gökklocka och är väldigt intresserad av den lilla göken som vid jämna slag flyger ut ur sin holk.



Alla tillönskas en GLAD PÅSK! Toivotan kaikille HYVÄÄ PÄÄSIÄISTÄ!

----------------------------------------------

krukan med påskliljor och gökklockan är fynd jag gjorde i mina egna vrår och skrymslen. Troligtvis har de i tiderna funnits som överraskningar i chokladpåskägg. Mattan är inköpt i samband med dockskåpsutställningen som jag besökte i januari. Fruktkorgen vann jag - alltså just JAG - ibland kan jag ha en obeskrivlig tur - i ett lotteri i en köp- och säljgrupp på nätet för dockskåpsintresserade!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar