onsdag 1 oktober 2014

Prisilla krattar

Inspirerad av hösten kände jag för att tillverka en liten kratta till Prisilla. Den gjorde jag av en grillpinne och metallhöljet från ett värmeljus. Och så "testkör" jag igen några klädesplagg som jag "fyndat" bland mina gamla barbiedockor.
--------------------------------------------

Prisilla tittar ut genom fönstret. Höstlöven faller granna ner från träden och virvlar runt i solskenet. Innerst inne väntar hon, egentligen, på att väninnorna skall komma efter henne och föra henne på något litet äventyr. Alfred har ju redan haft sin svensexa och då satt hon själv ensam hemma. När blir det hennes tur? Eller har de glömt henne? Men ingen ser ut att komma denna dag heller.


Hon besluter sig för att göra någonting annat vettigt av dagen istället. Kratta bort höstlöv!!! Det måste ändå göras förr eller senare. Hon letar fram sin orange höstrock och stövlarna, tar krattan i handen och går ut.


Oj, vad löven är stora i år, tänker hon.


Höstsolen skiner starkt och hon bestämmer sig för att inte ha någon mössa på sig. Hon vill, så att säga, ha direktkontakt med solstrålarna. Hon behöver ladda upp med vitaminer inför det annalkande höstmörknet.


Och så börjar hon kratta.


Och hon krattar så att hon får blåsor i handflatorna och fingren. Hon måste börja kratta med andra handen i stället.


Och hon bär bort stora högar med löv.


Och hon jobbar och håller på hela dagen lång.


Och hon håller på till sena kvällen...


... men ingen väninna såg hon så mycket som röken av den här dagen heller...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar