måndag 28 juli 2014

Villa Kattebo överföres till Minnenas Lund

Allt har sin tid. År 2007 började jag trevande skapa mitt första s.k. vuxendockskåp i ett gammalt medicinskåp av trä. Då kände jag ingen annan som pysslade med samma hobby. Idag vet jag att jag är bara en av tusentals människor som har hobbyn nära sitt hjärta och som pysslar och pysslar och aldrig får nog. Internet är ett av de forum som gör det lättare för oss att mötas.

Dockskåpet i medicinskåpet fick heta Villa Kattebo då jag till en början inte ville ha dockor boende i det. Mina miniatyrkatter fick bo där i stället. Dockorna kom senare, de flesta katterna flyttade ut (och jag samlar inte längre på dem). Dockskåpen och föremålen ökade och ökar hela tiden. Det blir allt trängre både innanför och utanför dockskåpen.

Och när någonting börjar kännas färdigt så bleknar det, förlorar sin glans, svalnar och mister sitt intresse och jag vill börja om från början igen. Så har det gått med Villa Kattebo. Det står där på hyllan, grått och dammigt. Det är dött och livlöst. Så nu har jag beslutat mig för att tömma det, splittra det och flytta om allting. Börja på ny kula. Villa kattebo känns just nu helt passé. Riktigt vad och hur jag skall göra vet jag inte just nu. Det får tiden utvisa.Villa Kattebo går i varje fall vidare till Minnenas Lund.

Så några sista bilder från Villa Kattebo. Så länge Villa Kattebo finns kvar som sådan.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar