måndag 23 juni 2014

Nu har jag gått och gjort det igen!!! Nytt dockskåp!!!

Jag hade redan gjort ett definitivt beslut!!! Inte flera dockskåp in i detta hus!!! Jag har alldeles för lite utrymme och oändlig många projekt som inte är slutförda.

Men så kom det ett dockskåp till salu på "Nukkekotikirppis" , nätloppisen för dockskåpsentusiaster, ett sådant där "riktigt dockskåp för vuxna" som jag innerst inne gått och drömt om hela tiden. Hittills har jag mest byggt in mig i diverse medicinskåp, vinlådor och annat som jag fått eller köpt förmånligt. Inget fel i det, det är oerhört roligt det också, men en del av mig har ändå velat ha ett sådant där stort, fint och dyrt dockskåp i skala 1:12.

Så när dockskåpet kom emot mig slog jag till efter att ha tänkt efter en hundradels sekund eller inte alls och plötsligt hade jag köpt ett hus till. Impulsköp heter det i allra högsta grad!

Nu har jag det hemma och jag funderar över hur jag egentligen skall ha det. Skall jag behålla den förra ägarens val av tapeter eller skall jag tapetsera om allting och i så fall i vilken stil? Det enda jag vet är att jag vill ha trappor mellan våningarna. Dem hade den förra ägaren tagit bort och gjort sig av med, men jag vill absolut ha trappor. Det hade också varit kul om den här dockskåpsmodellen hade haft balkong, men det blev jag utan.

Jag är i varje fall helt nöjd med huset. Man måste slå till med tanke på framtiden och jag har ju ingen brådska med att ta itu med huset. Det här är ju i varje fall mitt absolut SISTA DOCKSKÅP!!! :)



2 kommentarer:

  1. oi, det är so fint - trevligt projekt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det skall bli ett nytt roligt projekt som i lugn och ro får mogna fram. Jag vet inte alls ännu vad jag skall göra med dockskåpet! :)

      Radera