lördag 28 juni 2014

Lundbyborna inför picknick

Det här med picknick är någonting som ligger dockskåpens bybor i smaken. I dag är det på agendan för lundbyborna. Men först är det ett och annat som måste ses över i hemmet.

Hunden måste få mat. (Och här vill jag samtidigt visa hur köksstolarna blev efter att jag äntligen fick dem målade).


Glödlampan måste bytas i kökslampan. (Och "lampan" i ny design... eller är det retro? hittade jag i ett påskägg och tyckte att den passade bra in i Lundby köket).


Dessutom måste fiskarna i akvariet matas och televisionen stängas av.


En koll i spegeln. Hur ser frisyren ut?


Picknick-korgen med diverse ätbart och drickbart är nerpackat. Stövlarna måste med. I alla picknick-paradis finnas det både ormar och fästingar.


Och det är bra att ta med sig mediciner. Man vet ju aldrig... (Och den här hyllan gjorde jag av ett blått badkar i trä som jag visade i ett tidigare inlägg).


Den här gången var målet för picknicken "Den Stora Fjärilsängen". Och området gav verkligen själ för sitt namn. Både nejlikor och fjärilar i området var VERKLIGEN STORA!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar