lördag 7 december 2013

Kläder till honom i Lundby

Han i Lundby har hittills, stackaren, varit tvungen att ständigt visa upp sig här på bloggen och inför hela världen i "provisoriska kalsonger". Allt möjligt har det kommit till hemmet i Lundby, men inte kläder till honom... och när jag i mitt senaste inlägg såg honom halvnaken plocka upp pastillaskar som egentligen inte var ämnade för honom, ja, då började jag tycka riktigt ordentligt synd om honom.

Nu är saken åtgärdad! Jag har stickat och sytt och nu tror jag att han har det lite bättre!

-------------------------------------------------------------------------

Han kommer ut från badrummet där han klätt på sig de nya kläderna, in i hallen. Han säger:
- Nå? Vad tycks?


Hon säger:
- Tröjan ännu! Du har glömt att prova tröjan!


Han säger:
- Aj, ja! Den måste jag förstås också se om passar på mig!


Hon säger:
- Nå jo, det ser ju riktigt bra ut!


Hon säger:
- Vänd om dig så att jag får se hur kläderna ser ut framifrån också! Jodå, det ser fint ut!
Han säger:
- Jadå, det här blir bra. Tröjan är varm och skön att ha på sig nu vintertid! Det här är nog den bästa julpresenten till mig och tur att jag fick den redan nu!


2 kommentarer:

  1. Vilka fina kläder! Den stickade tröjan ser varm och fin ut, och vilka små och söta knappar den har =)
    Hannah

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Hannah! Jag blir alltid så glad över dina trevliga kommentarer! Tack! :)

      Radera