måndag 2 december 2013

Julkort, paket och Lundby sänggavel...

Det tar mig alltid lite ont att såga ihjäl föremål så att de aldrig mera kan återställas till det originala om jag skulle råka ångra mig. Nu har jag gjort det igen. Den här gången sågade jag bort en del från en Lundby sänggavel som jag inte på något sätt fick att passa in i mitt Lundby dockskåp.

Lite julförberedelser är det också på gångs i dockskåpen. På fat (som är knappar) har jag lagt små julkort (utklippta från ett ark som jag köpt) och frimärksark (årets frimärksark som jag tagit från nätet och förminskat kraftigt och skrivit ut med printern) och pennor (av tändstickor som jag delat och skurit och målat). Det är ju nu som julkorten skall skrivas!

Paket har jag gjort i olika storlekar av en papperspåse som jag bl.a. klistrat miniatyrglansbilder på. 

--------------------------------------------------------------------------

I Lundby pågår julförberedelserna för fullt. Hon har under dagens lopp tillverkat och dekorerat många näpna små paket innehållande efterlängtade prylar till de små barnen i huset och lagt dem under julgranen som redan står inne och lyser upp mörkret runt omkring.


Därefter började hon skriva julkorten. Det var inte så lätt att i lugn och ro fundera över den saken med många nyfikna och sällskapssjuka hundar runt omkring sig.


Han har inte heller legat på latsidan. Dagen har gått åt till en del snickeriarbeten då han byggde om en retrosänggavel till någon form av skrivbord, bokhylla eller sminkbord. Det återstår att se vad det blir av den. Den passar i varje fall perfekt där den nu står, som en liten halvvägg och avskärming från hallen bredvid. En del ommöbleringar i huset föranledde det här arbetet också. Nu vilar han förnöjt framför den fixade hyllan.


I Willa Winkelwrå skriver man också julkort. Det är i år Alfred som axlar ansvaret för att korten blir skrivna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar