söndag 22 december 2013

God jul! Hyvää Joulua! Merry christmas!

I dockskåpsbyn råder lugn förväntan inför julen. 

I Lundby har redan någon varit på besök, paketen har delats ut...


I Willa Winkelwrå är Alfred i full gång med julskinkan, emedan Annielie förväntansfullt tittar ut genom fönstren för att se om någonting skulle vara på gångs.


I Villa Ainola tittar också Aino ständigt ut genom fönstren. Hon tycker precis att hon hör någonting... men hon ser ingenting...

 
 

Men... någon finns där nog...


------------------------------------------------------------------------------------------------

Och för någon dag sedan besökte jag Åbo domkyrka och tittade på den stämningsfulla, vackra  italienska julkrubban som är utställd där av krubbkonstnären Francesco Artese. Här är några bilder som jag tog av krubban.

 
 
 
 
 

Med det önskar jag er allesammans

GOD JUL! HYVÄÄ JOULUA! MERRY CHRISTMAS!

2 kommentarer:

  1. Vilken fantastisk utställning du varit på, tack för att du delar med dig av bilderna. Och De fina bilderna på dina fina dockskåp med, du har gjort så fint inför julen. God jul och Gott nytt år!
    Hannah

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var en verkligt stämningsfull krubba jag fick beskåda. Jag önskar dig ett riktigt gott nytt år 2014!

      Radera