tisdag 31 december 2013

Årets sista dag

Plötsligt är vi vid årets sista dag igen och vi har lagt ett år bakom oss och står inför dörren och knackar på inför ett nytt år med nya utmaningar och äventyr. Så också i dockskåpsvärlden.

Nu passar det bra för mig att till nyår presentera en fin liten vinställning och vinflaskor som jag fått till julgåva. De är en av de där för hjärtat värmande miniatyrgåvorna som jag kan få ibland när jag minst väntar det, rara människor som snappat upp mitt intresse och för min skull går omkring med "dockskåpsblick".

Jag har också snabbt hafsat ihop några chipspåsar. De är urklippta från en stor chipspåse med "minichipspåsebilder" på baksidan. Jag bara klippte bort dem från den stora påsen, tvättade bort fettet, sandpapprade lite, limmade, satte i lite fyllning och vips så hade jag tre små chipspåsar till nyår!

-----------------------------------------------------------------------------

I Willa Winkelwrå förbereder sig Annielie och Alfred för kvällens nyårsfirande. Alfred har köpt hem några chipspåsar och Annielie funderar om det kan vara en bra idé att kombinera ett glas vin till chipsen och vilken vin passar då ihop med vilken chips... de diskuterar och funderar...





GOTT NYTT ÅR!
HYVÄÄ UUTTA VUOTTA!
HAPPY NEW YEAR!

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tack Hannah! Och jag önskar dig en riktigt god fortsättning på det nya året!

      Radera
  2. Hyvää alkanutta vuotta! Hienot viinipullot ja teline.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kiitos, ja toivon sinullekin hyvää alkanutta vuotta!

      Radera