måndag 18 november 2013

Gammaldags julgran

Jag har knåpat ihop en  julgran av piprensare för Lundby dockskåpet.

Så här blev den att se ut.


Stjärnan gjorde jag av aluminiumfolie.


Julgransfoten är gjord av träpinnar som jag borrade ett hål i och limmade en knapp på (som jag också borrade ett större hål i på mitten). Jag placerade en pepparkaka på filttyg och klippte runt. Det blev julgransmattan.


Tanken var att försöka göra en enkel och gammaldags julgran med flaggor, pappersdekorationer och bomull. Jag köpte ett ark med olika miniatyrjulbilder som jag klippte ut, limmade och gjorde julpynt av. Flaggorna är verkligen jättepyttesmå.



När mörkret började falla på och det inte fanns någon belysning i Lundby, så började det se lite dystert ut där inne. Jag vet inte om de originala ledningarna i huset fungerar och jag vill inte köpa ny och dyr utrustning (Lundby transformator) då jag inte vet om ledningarna i huset är okej. I stället köpte jag en billig batteridriven ljusslinga som jag lite "hur som haver" placerade in där och visst ser det genast mera hemtrevligt och gemytligt ut!


2 kommentarer: