söndag 6 oktober 2013

Sågade itu ETT skåp -fick TVÅ möbler!

Det gjorde ont!!! Men jag gjorde det ändå!!! Sågade mitt itu en fin möbel som jag visste att aldrig skulle lämpa sig för mina dockskåp - de där skåpen med dörrar är egentligen också så tråkiga då det inte går att samla prylar dit som man kan se hela tiden och så tar de en hel del utrymme i anspråk. Det här skåpet var dessutom för stort för att riktigt passa bra någonstans. Så jag sågade. Och jag sågade. Och det blev så här!

Annielie... ja hon inser att det nu finns möjlighet att fylla hyllan med några roliga föremål, kanske någon prydnad, foto, tidningar, böcker... hyllutrymme behövs alltid!

 

Alfred synar det gamla slitna skåpet som levt ett långt liv. Som minner om någonting som en gång fanns. Som under olika epoker varit målat i olika färger. Han ser att det skymtar färger som svart, brunt, blått, guld. Om bara skåp kunde berätta...


Jag råkade inte ha en bättre bild av skåpet så som det såg ut tidigare, men i den nedre delen fanns lådor som jag nu plockat bort. Lådorna skall jag använda till någonting annat, men jag vet inte vad. Det får mogna.Tids nog vet jag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar