onsdag 21 augusti 2013

Mera möbler från plywood ark

Jag har fortsatt tillverka möbler från plywood ark. Den här gången blev det en säng, ett litet bord, en pall och ett nattygsbord. Jag har stylat dem med bl.a. slipning, målning i olika lager, gamla tapeter och restbitar från plywood-arket. Jag har också gjort madrasser, dynor och täcken.

Här ser ni hur de egentligen borde se ut och hur jag gjort dem.


Och här ser ni hur möblerna ser ut i de miljöer jag placerade dem i... hmm... kan man verkligen kombinera Lundby sänggavel med den här sängen?


Borde jag också styla Lundby sängen? Jag vet inte. Den är väldigt plastig, men ändå näpen och söt på sitt sätt...


Jag kom en gång hem från en loppis med trasiga plastmöbler. Nu har jag  lappat ihop det här till en arbetsbänk. Jag skarvade arbetsskivan med någonting som troligtvis är en modellbit till en plastmatta. Det blev inte exakt samma mönster och lyster, men bara jag har fyllt bänken med köksprylar så ser man inte en skymt av själva arbetsbänken längre.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar