onsdag 17 juli 2013

Mitt senaste dockskåp är färdigt renoverat!

Nu har jag äntligen renoverat klart mitt senaste dockskåp - det jag presenterade i mitt förra blogginlägg! Jag har brädfordrat med brasstickor, målat, tapetserat med tapeter från tapetboken från år 1952, tillverkat dörrar, snickrat ett balkongräck och lagt in fönster av plexiglas och skurit ut en plexiskiva för dockskåpets ena öppna sida, tillverkat någon form av trappa o.s.v. Det här får duga tillsvidare! Nu börjar det som jag tycker att är roligast, att flytta in! Och tapeterna är jag jättenöjd med! Den gamla tapetboken som jag fyndade på loppis samtidigt som jag fyndade dockskåpet visade sig innehålla helt underbara småmönstrade tapeter. Det var mycket svårt att välja ut de mest lämpliga tapeterna.








Och avslutningsvis vill jag visa en bild från mitt Lundby dockskåp! Jag hade besök av en rar liten 7-årig pojke som blev väldigt förtjust i att leka med dockskåpet. Hans långa lek avslutades med att alla figurer i Lundby dockskåpet samlades inför måltid. Och min babydocka som jag tillverkat av cernitlera heter härefter Bebban!



4 kommentarer:

  1. Jess. Du är riktigt en timmerkvinna. Vad annorlunda o gladare din senaste dockskåp blev då du har lagat det. Intressant att se vem som flyttar in dit o bo.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :) Ja, jag är också nyfiken på vem som kommer att flytta in där! ;)

      Radera
  2. Va snabb du är! =) Det har tagit mig många dagar, månader att renovera mitt hus och jag är ju inte ens klar =) (fast jag jobbar max nån timme om dagen med det)
    Va fint det blev med brasstickor på utsidan, jag har funderat och funderat hur jag ska göra med min fasad, jag ska lägga detta på minnet, kanske kan funka på mitt hus med =)
    Hannah

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har pysslat med huset varje stund som det funnits möjlighet och tid för det, eftersom det varit så roligt... och så planerar jag ju aldrig vad jag skall göra, jag bara gör, så det går aldrig åt tid till att tänka och det blir vad det blir! :)

      Radera