tisdag 25 juni 2013

Nytt i orangeriet, Muminhuset och Willa Winkelwrå

Jag har i ojämn takt pysslat med mina miniatyrer i sommarvärmen; här visar jag en del av det jag åstadkommit! Inspirationen har varit väldigt osystematisk, jag har jobbat med flera olika tittskåp eller dockskåp parallellt och lite hur som haver, men vad gör det?

ORANGERIET har fått två fönster. Fönstergallren som jag använt fanns ursprungligen på en spansk souvenir som jag fann på loppis och så gjorde jag om allting och de blev så här. Bänken är tillverkad av glasspinnar. Bordet är tillverkat av en trådrulle och locket från en Nivea-burk. Hyllan är tillverkad av pinnar som egentligen skall stå i kökslandet och berätta vad som odlas just där. Fontainen är gjord av delen från en nässpray, knappar, tandpetare och vattnet som porlar är limmet från en limpistol. Krukorna är diverse korkar som jag limmat fiskartråd runt och målat.




 
MUMINHUSET har fått gardiner och två kakelugnar, samt några möbler och mattor.

Köket

Salongen

Muminmammans rum

Gästrummet

Snorkfrökens rum


WILLA WINKELWRÅ har fått en lampa som ursprungligen är en del från en fotogenlampa som hittades på loppis.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar