måndag 6 maj 2013

Muminhusets nya skepnad


Nu har jag fått en liten början på renoveringen av mitt muminhus i plast - strävan är att få bort den "plastiga leksakskänslan" och ge det en egen personlighet. Efter den här proceduren går det inte längre att sätta ihop huset, gångjärnen av plast hade brustit och jag beslöt att göra om hela systemet och låta det här bli en öppen modell med hela golv. Några fönster som saknades byggde jag ihop själv och så tillverkade jag en liten tambur av papp. Slipning och målning m.m. har hållit mig igång med huset någon timme.Troligtvis kommer jag att använda mest papp i tillverkningen av det här huset, det är lättare för mig då huset är runt. Men det finns massor ogjort ännu, invändigt har jag inte hunnit göra någonting.

Mitt förra inlägg visar hur huset såg ut före jag gav mig loss på det!





1 kommentar: