lördag 18 maj 2013

Miniträdgårdar

Idag har jag lekt utomhus, i sol och värme, snurrat ihop en paviljong, bord och stolar av järntråd, gjort en glaskula på piedestal av gammal glödlampa och syrulle och skapat små trädgårdar med stenar, växter och diverse överlopps miniatyrsaker och skräpmaterial.

De här trädgårdarna skall vara lättskötta, därför har jag bara lättskötta växter och saker som  tål väder och vind. Troligtvis kommer jag ändå att flytta om och byta ut saker i trädgårdarna, jag har redan nya idéer och på sommarens loppisar kan man fynda en hel del som kan placeras i miniuteträdgårdar.

Det här är mitt första medvetna experiment med att göra miniträdgårdar i krukor, men jag har gjort liknande hela livet, har bara inte tänkt på att många av de små arrangemang jag haft faktiskt varit små trädgårdar...






4 kommentarer:

  1. Åh så fint du gjort det! Jag gillar växter, men jag har inte så bra hand med dem, men en miniatyrträdgård på balkongen vore roligt, får se om jag någonsin kommer igång med ett sånt projekt =) Hannah

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag gillar också växter, men ibland blir det för mycket att vattna, därför har jag nu bestämt mig för att skaffa mest bergsväxter och dylikt som klarar sig bra utan mig! :)

      Radera