tisdag 23 april 2013

Röda rummets nya soffa, bord och hylla och en kaffepanna till köket

I mitt Lundby dockskåp skapar jag ett rum med inredning i rött. I dag tillverkade jag en mjuk soffa av en träbit, papp, tjock skumgummi, klister, sytråd, träpärlor och en gammal jumper. Bordet och den lilla hyllan har jag gjort av mässingdelar som jag klippt, filat och klistrat ihop på önskat sätt. Allt är tillverkat av skräpmaterial. Mässingdelarna fanns någonstans i ett ämbar med bråte som en av mina gulliga gäster hittade i vårt uthus och genast tänkte att jag kanske kunde hitta på någonting att göra av dem till mina dockskåp. Det blev alltså bord och hylla! Tack snälla du för att du hade "dockskåpsblicken" på och tänkte på min hobby!



Här en bild på den söta kaffepannan jag köpt från Nukkekotikirppis.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar