lördag 6 april 2013

Kylskåp, stolar och akvarium

Nu har det skaffats ett Rosenlove kylskåp till Lundby dockskåpet. Det är tillverkat av balsaträ, hårspännen och Angry Birds-påskägg.



 Stolarna är tillverkade av järntråd, knappar och en gammal skjorta.



Det här är ett pågående experiment! Jag har gjort guldfiskar av påskfjädrar och omslagsfolie från små påskägg. Fiskarnas ögon är pyttesmå pärlor. Akvariet är ett Angry Birds-påskägg som jag försökt göra lite mysigt för guldfisken jag har i akvariet. Jag har fyllt akvariet med Eri-Keeper trälim och väntar nu med intresse på att se om limmet blir tillräckligt genomskinligt när det torkat - om det alls går att se fisken någonsin mera... eller om den är hopplöst förlorad... fortsättning följer om guldfiskens fortsatta öde...


4 kommentarer:

  1. Jag gissar att limmet blir bubbligt o svårt att se igenom, jag försökte själv med detta en gång, men jag hällde på lite i taget och av rx-lim (genomskinligt) Men jag hoppas du lyckas!! =) Det var fina fiskar du gjort, smart med påskfjädrar och kylskåpet gillar jag verkligen! Jättefint! Och stolarna var fina =) Hannah

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :) Jag är nog själv lite skeptisk till resultatet av mitt experiment, men tänkte att jag måste testa så vet jag säkert, har inte varit till hobbyaffären och köpt den där gelén som kan användas till det här. Jag får nog vänta i evigheter tills trälimmet torkar, det är fortfarande helt vitt. Stackars guldfisk! ;)

      Radera
  2. Vau! Olen ällikällä lyöty. Du fixa verkligen fin Rosenlove kylskåp. Kan inte fatta hur du får ihop något som liknar så riktigt. Hoppas att guldfisken får bra liv i akvariet. Har du inte tiiverkat något av pennfodralet du fick. De va prat om hissar,kylskåp o.d då längesen. Kanske du inte kommer ihåg mera vilket fodral jag pratar om. Blev motta imponerad.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :)Tillsvidare har guldfisken nog inget bra liv, men tiden utvisar hur det blir! ;) Jo, jag har nog pennfodralet i gott förvar och skall göra någonting av det, har också en idé om vad det skall bli, men det är en tidskrävande och lite annorlunda grej, så jag har inte kommit längre än till planeringsstadiet.

      Radera