måndag 11 mars 2013

Fingerborgen, trasmattor och tavlor

Idag blev det djupdykning ner i knapplådan. En knapp var så fin som sådan att den fick bli en keramisk blomstertavla. Men i knapplådan kan man hitta annat spännande också, som t.ex. den här svarta dekorationen som fick bli en ram till de handbroderade initialerna som var sydda på dynvaret jag sprättat sönder.

Och så hittade jag den slitna fingerborgen som väcker minnen och som en gång använts av en kär människa som inte längre finns här hos mig. Den kunde jag inte behandla allt för brutalt, det får stå rosor i den. Fatet är en modern jeansknapp.

Sedan blev det några trasmattor. Jag testade ett enkelt tips som jag sett någon gång på någon blogg. Det är bara att klippa ut smala mattrasor och limma runt dem på ett kopieringspapper. Jag tycker att det blev riktigt mjuka och mysiga mattor och i den stil jag just nu försöker åstadkomma.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar