tisdag 18 december 2012

Små sockor

Det här är de minsta stickade sockor jag någonsin hållit i min hand! De är ungefär 1,5 cm per styck från tåspets till hälen och är stickade precis som normalstora sockor. Jag har skaffat dem av en skicklig handarbetsmänniska som stickar helt suveräna miniklädesplagg.

Jag har tidigare stickat några minisockor själv också (t.ex. dockan Annielies sockor), men aldrig någonsin så här små. Jag klädde sockorna på babydockan David, lite för stora för små babyfötter, men det blir varmt och bra så här i vinterkylan!



Så här ser sockorna ut i närbild:


2 kommentarer:

  1. Kohta loppuu kiire, lento
    - alkaa Joulun aika rento.
    Hiljaisuutta kuulostele,
    nuku, syö ja nautiskele :)
    Kunnossa on silloin kuosi
    kun taas alkaa uusi vuosi!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kiitos ihanasta joulurunosta ja hyvää uutta vuotta sinulle! :)

      Radera