fredag 28 december 2012

Nygräddad baby

Ut från ugnen kom en liten baby, mitt första alster i cernit! Han har inget namn ännu, nyfödd som han är, men en pojke blev det!

Jag trodde att det skulle gå väldigt smidigt att forma en baby i cernit, men det visade sig vara lite knepigt att få alla sidor och kroppsdelar formade på ett önskvärt sätt! Just som man format en hand, ett öra eller ett leende helt perfekt och skall börja ta itu med en fot eller magen, så  lyckas man mosa sönder det som man precis just blivit färdig med. Cernit visade sig bli bara mjukare och mjukare desto mera man jobbade med det. Men det här var roligt! Det kommer nog att bli mera cernit-produkter så småningom!


8 kommentarer:

  1. Svar
    1. Gracias,igualmente,feliz año nuevo! :)

      Radera
  2. Svar
    1. Tack och Gott Nytt År tillönskas dig! :)

      Radera
  3. Onpa hän söpö!♥
    Hyvää uutta vuotta!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kiitos ja Hyvää Uutta Vuotta sinullekin! :)

      Radera
  4. Fint! Jag älskar att hålla på med lera, men det kan vara klurigt att få det som man vill. Jag har fått tipset att ha en stomme av aluminiumfolie, då är det lättare att inte mosa sönder allt medan man håller på. Hoppas du gör ännu fler figurer, det är alltid roligt att se.

    SvaraRadera
  5. Tack för tipset; jag skall absolut testa med aluminiumfolie nästa gång andan faller på att forma någonting av cernit! :)

    SvaraRadera