lördag 1 december 2012

Liten adventskalender och julkyrka

Idag var jag på gammaltida julmarknad och hittade denna lilla adventskalender i muséts bod. Jag kunde inte låta bli att köpa julkalendern och den första luckan är nu öppnad!


Som liten kunde jag inte se mig mätt på mormor och morfars julkyrka, se hur det hemtrevligt lyste där inne och lyssna på julsången som spelades upp från speldosan. Stor var glädjen då jag för något år sedan hittade en likadan julkyrka för bara 3,50€ på loppis. Nu har jag en egen kyrka i miniatyr och ikväll lyser det från fönstren och julmusik ljuder.

TREVLIG LILLAJUL OCH FÖRSTA ADVENT!



4 kommentarer:

  1. Det er en bedårende lille julekalender. Meget charmerende kirke, smukt med lyset i vinduerne.
    Knus
    Wyrna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, tack, Wyrna, de är fina! :)

      Radera
  2. Jaha Du fyndade samma lilla julkalender som min dotter fick. Den e nog ljuvlig så är din kyrka fin. Det ser mysigt ut i fönstren då det lyser. Har ju själv en också men utam musik,snö i stället o keramik.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aj, var det en minijulkalender hon fick, trodde hennes var större. Den här lilla är jättegullig! :)

      Radera