onsdag 12 december 2012

Igen en stickad tröja och nya virkade kuddar

Nej, det kändes absolut inte bra att låta Alfred gå omkring i en alldeles för stor stickad tröja!

Så jag tvingade mig själv att sticka ännu ytterligare en tröja. Den här gången, det tredje försöket, lyckades jag pricka rätt med ögonmåttet, men färgerna blev inte riktigt som jag ursprungligen hade tänkt mig. Det fanns inte rätt färg och typ av garn i huset och jag kände mig inte hugad att i snöstormen bege mig iväg till affären efter garn i de rätta färgerna. Nu får Alfred i varje fall vara nöjd. Nu tänker jag inte mera befatta mig med hans kläder... åtminstone inte på en tid...

Så här ser Alfred ut nu:


Jag har också köpt två virkade dynor med mönster av afrikas blomma. Jag gillar väldigt mycket dessa dynor, riktigt hantverk i miniatyr och de ser glada och pigga ut! I verkligheten är dynorna mycket mindre än vad de ser ut på bilden.


4 kommentarer:

  1. Åh så fin han är! Va du är duktig på att sticka!

    SvaraRadera
  2. Nice shirt, incredible that you can fit so much pattern on such a small sweater. Very well done. I also really like the cushions.
    Hugs
    Wyrna

    SvaraRadera