söndag 11 november 2012

Adventskalender, änglar och annat julpynt


Det blev julpyssel till dockskåpen idag igen. Jag insåg att det måste finnas en adventskalender där och mina dockskåpsboare blev så ivriga att de öppnade alla luckor på en gång... Det var lite knepigt att skära ut luckorna, men det gick med mattkniv.

Här är original med miniatyrkopia.


Här är kopian. Luckorna är verkligen omöjligt små och jag trodde att det inte skulle märkas om jag fuskade och inte satte in riktiga bilder i luckorna, men ack, det går inte att luras! Min kamera plockar alltid fram den brutala sanningen!


Under mitt första eller andra skolår tillverkade jag ett julpynt bestående av guldfärgade änglar som svävade under ett blått moln. Det var en gång ett kärt julpynt, men det hade gått sönder och försvunnit, men så råkade jag hitta en ensam ängel utan himmel och änglakompisar.

Jag har nu kontruerat ett liknande julpynt, "orkade" inte skanna och förminska ängeln, ritade änglarna på fri hand. Det gick snabbare så och det får duga.


Här är en närmare bild av änglakören.


Jag tillverkade också dessa enkla och snabbt utklippta julpynt.


 Och så vill jag visa några interiörsbilder från Willa Winkelwrå. Kolla var jag placerat julpynten!






8 kommentarer:

  1. Täällähän on jo mukavaa joulun tuntua. ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Näin on, tänä vuonna joulu sattui tulemaan aikaisin nukkekotiin! :)

      Radera
  2. Vad fint och juligt =) Massa pynt! Jag ska också snart börja julpynta hade jag tänkt mej. Det ska bli roligt =) Ha det så bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Julen råkade komma tidigt till mina dockskåp i år då jag haft så mycket inspiration att tillverka julpynt dit! :)

      Radera
  3. Ingrid Hassellöf11 november 2012 12:13

    Trevliga saker du gjort!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Skapandets process är så givande och det är roligt att se vad för slutresultat man kommer till! :)

      Radera
  4. Jess, du har ju enhel massa julpynt redan, riktigt mysigt. Hur har det skridit fram med ditt växthus?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jo, julen har startat i dockskåpen! :) Växthuset ligger helt i ide, har haft inspiration för helt andra dockskåpsarbeten just nu!

      Radera