söndag 28 oktober 2012

Orangeriets stenvägg, rödtegelgolv och gjutjärnsräck

Så blev det äntligen gjort! Orangeriet har nu en vitmålad stenvägg av mullbärspapper och ett golv av rödtegel tillverkat av äggkartong. Dessutom blev det gjutjärnsräck av järntråd och träpärlor.


Men det roligaste är ännu ogjort! Det kommer att bli mycket trevligt att börja med själva inredningen av orangeriet; tillverka själv, styla gamla produkter eller köpa nytt och fylla orangeriet med olika möbler och föremål. Jag var tvungen att tjuvstarta lite och placerade några föremål som jag har hemma - bara för att se hur det kan se ut med inredning i mitt lilla orangeri. Men det är inte så här det skall se ut i slutändan!


2 kommentarer:

  1. Nä men äntligen har du fått början på växthuset vi fynda på vår resa. Häftigt. Jag blir så häpen alltid då jag ser vad du åstadkommer och hur verkligt det ser ut. Jess!!!

    SvaraRadera
  2. Tack! Nu skall jag så småningom börja fylla det med "någonting"!:)

    SvaraRadera