fredag 7 september 2012

Ljuva och skira dynor

Jag har kommit underfund med att den här nätgruppen, "Nukkekotikirppis", (dockskåpsloppis) är f-a-r-l-i-g, i positiv bemärkelse alltså! Det är som att komma in i en godisbutik! Dockskåpsentusiaster säljer både nytt och gammalt och egna arbeten och det är helt underbara och unika små ting man kan hitta där. Jag vill ha PRECIS ALLT!  Man får kämpa hårt med sig själv för att inte shoppa allt man känner att man absolut borde ha!

Dessa ljuva och skira dynor fick jag i ett litet kuvert den här veckan! Och tydligen är det kutym att lägga i en liten överraskning i paketen också för nu fanns där bifogat en söt liten bok!


2 kommentarer:

  1. Jag gick också med där efter ett av dina tidigare inlägg. Det är så frusterande att inte kunna finska!!!!! Så mycket fina saker... kanske tur att jag inte kan finska. Men jag har listat ut att man kan skriva "Mulle, kiitos" om det är nåt man vill ha om man är snabb. ;) Jättefina saker!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, där finns nog mycket fint och de flesta varor blir sålda omedelbart, så oftast är man (lyckligtvis) redan för sent ute, vilket underlättar en hel del då man inte behöver fundera över om man skall ha råd att köpa eller inte! ;)) Men man kan också få väldigt bra egna ideer av att titta på andras arbeten! :)

      Radera