torsdag 23 augusti 2012

Växter, blompinnar, krukor och amplar


Man tager vad man haver. När häftig inspiration föll på var det bara att börja producera växter och blompinnar och krukor och amplar av det material som hittades i skåp och lådor. Det blev rosor, st paulia och murgröna av silkespapper, passepartout och kaffefilter. Det blev ett bonsaiträd av skumgummi och järntråd. Det blev kaveldun av bomullstops. Det blev en monstera av "stammen" till vindruvorna och kaffefilter. Det blev blompinnar och blomstöd av olika järntråd. o.s.v. När alla de färdigköpta krukorna blev fyllda tillverkade jag ytterligare själv några krukor och amplar av DAS-lera. Och så har jag limmat, målat och lackat det mesta. Som mylla använder jag alltid kaffe som jag lackar över.

Här är resultatet, tjugo arrangemang!
 








6 kommentarer:

  1. Sitter här med munne uppe o ser på dina alster. Vau, dina små rosor o paulior speciellt.Tänk va du är kreativ o på bild verkar de som små riktigheter åtminstona. Pilla på små dockskåpsgrejer på kirppis idag o tänkte på dig. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag har troligtvis idag varit och tittat på de där loppisgrejerna idag och köpte någonting smått också! :)

      Radera
  2. Vau, hienoja! Eniten pidän noista amppeleista.

    SvaraRadera
  3. Oj, saint paulier i kaffekoppar är extra-söta!

    SvaraRadera