måndag 20 augusti 2012

Tittskåp och orangeri

Det här är egentligen gammal skåpmat! Tittskåpet gjorde jag redan tidigare på sommaren, men jag gav det först nu bort som present. Jag har försökt fylla det med så många detaljer som möjligt för att mottagaren skall ha mycket att titta på och fundera över. Jag har gjort precis allting själv förutom porslinskatten som är ett loppisfynd och tygnallen som jag köpte som ny från en kiosk.


Egentligen borde jag inte mera utvidga min samling av dockskåp, tittskåp och projekt. Jag måste ju också själv rymmas in i mitt hem... men har man en gång fastnat för den här hobbyn så sitter man nog fast i den för gott och plötsligt kan man upptäcka att man trots allt har släpat hem nya projekt.

Och det här är mitt senaste projekt! Nu skall det inredas växthus, orangeri eller lusthus eller egentligen någon form av kombination av allt det där!


4 kommentarer:

  1. Jaha nu börjar du fylla växthuset som vi hitta på vår resa. jag tänkte att du hade hunnit börja rren. Kul att se vad det blir. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, inte vet jag riktigt själv vad det skall bli heller, så det kommer att bli intressant! :)

      Radera