onsdag 1 augusti 2012

Stylad spis

Jag har smittat ned min bekantskapskrets! Med intresse för minivärlden!

Det är både rörande och roligt när mina nära och kära kommer till mig med loppisfynd som de tycker att kan passa in i mina dockskåp, när de hämtar miniatyrer från sina resor eller när de hämtar lådor eller knappar som de tycker att kanske kunde användas till "någonting", när de ger tips om dockskåpsmuseér eller tidningsartiklar eller intressanta www.sidor. Och så vidare. Det betyder att många, trots att de inte själva utövar den här hobbyn, ändå har utvecklat en viss "dockskåpsblick"! Jag har lyckats smitta dem med något av min egen entusiasm för den här hobbyn. Och det tycker jag att är trevligt!

För en tid sedan fick jag en miniatyrgasspis i plast av goda vänner. De tyckte att den skulle få ett nytt hem hos mig och det var inte alls omöjligt att ordna! Spisen var näpen och fin som sådan, men jag tyckte att jag behövde styla den en aning för att få någonting mera vuxet och kanske lite lantligt över den. Samtidigt passade jag på att tillverka en till spisen tillhörande bakplåt med (brända) bullar.  Här är resultatet.

FÖRE

EFTER

SPISEN I SITT NYA HEM



2 kommentarer:

  1. vau man sku int kunna tro att det är samma spis. Vad har du satt till övre delen på hyllan för material,ser ut som tyg. Tänk så du kunde laga den annorlunda. kul. Fint att den fick ett hem med. jag e stolt. Kram

    SvaraRadera
  2. Det var nog kul att styla den! Det är inte tyg utan ett mönster jag hittade på nätet och printade ut på vanligt papper som jag sedan lackade i flera omgångar.

    SvaraRadera