tisdag 7 augusti 2012

Muminkärl: Mugg, kanna, koppar, fat

Dagen bör alltid starta med riktigt starkt kaffe! Från MUMINMUGGAR! Annars kommer man aldrig ordentligt igång med dagen... eller? Jag har i över tjugo år, varje dag, druckit ur muminmuggar och det tänker jag fortsätta med. Slitstarkare, bekvämare och gulligare muggar finns inte!

När jag kom till insikt om att mina dockskåp saknar denna viktiga detalj, så måste jag naturligtvis skrida till verket och rätta till den bristen! Det blev att tillverka en muminmugg, en muminkanna, två muminkoppar och fem mumintallrikar. Detta gjorde jag genom att fotografera en del av mina muminkärl, förminska bilderna, printa ut dem på vanligt papper, klistra bilderna på obehandlade träminiatyrkärl (som jag råkade ha hemma), måla och lacka dem. Muggen, kopparna och kannan måste fotograferas från alla håll så att jag fick med hela historien runt kärlet. 

Här är några bilder på originalen och miniatyrerna.








10 kommentarer:

  1. Nå men häftigt va, egna miniatyr muminkärl, vau. kul. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nå jo, tyckte det behövdes av den här sorten också! ;)

      Radera
  2. Gud va söta!! =)) Jag har en väldigt speciell mugg som jag skulle vilja ha en miniatyr till,gör du sånna på beställning?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det var snällt skrivet! Tyvärr gör jag inte muggar på beställning, brukar få tråkigt om jag gör för mycket av en sort, provar på nya tekniker och metoder och objekt hela tiden och muggarna är för tillfället passé! ;)) Men hoppas du får din önskemugg fixad någonstans! :)

      Radera