fredag 31 augusti 2012

Bakverk, fat, glaskupor, hängare o.s.v.

Det blev att gräva och rota i knapplådan och plocka ihop till olika kakfat och hängare. Och sedan måste det naturligtvis finnas någonting gott på kakfaten, så då blev det att "baka" bullar, wienerbröd, munkar, kex och kakor av DAS-lera. Och när jag nu en gång höll på med DAS-leran, så blev det också att forma ett par äggkartonger och frälsarkransar och en sax. Och på kakfaten måste det ju finnas tårtpapper... och plötsligt hade jag för mycket bakverk och kom på att jag  måste göra flera kakfat, så det blev glasfat och glaskupor av plastskräp och pajer i ölkorkar... det ena gav det andra och här är resultatet!

 


2 kommentarer:

  1. jess,nu har du fått ett skåp till att bygga upp till din samling. Va goda dina munkar såg ut.Och pajerna,jag blev pajsjuk. Va har hänt med ditt fyndskåp från vår lilla äventyr?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :) Det händer ingenting alls med mitt s.k. orangeri - annat än att jag lite funderar på det ibland! ;) Det är inget akut projekt och problemet är det att min inspiration att pyssla och tiden jag kan ägna mig åt det inte alls går ihop, så det börjar väl hända sedan... någon gång... kanske... ;)

      Radera